maja 25, 2012

Raja bruzdowana

Podczas popołudniowej sesji wędkowania z gruntu, natrafiłem na żerujące raje bruzdowane, raja undulata (ang. undulate ray). W ciągu niespełna godziny udaje mi się wylądować dwie z nich. Obie ryby były podobnych rozmiarów oscylując około siedemdziesięciu centymetrów długości. Raja bruzdowana może dorastać maksymalnie do stu centymetrów.


Miejsce połowu jest dość odległe i trudne. Odwiedzam je jedynie kilka razy każdego roku. Na wędkarza czeka tam bardzo silny prąd wody powodowany pływem, góra zielska w wodzie i zazwyczaj silny wiatr. Jednak pokonanie trudności może przynieść interesujące efekty.


Brania ryb były delikatne. Raje po zacięciu stawiały bierny opór, pokazując swoją pełną siłę dopiero przy brzegu. Szybkie zacięcia owocowały doskonałym, płytkim zahaczeniem obydwu ryb, za kąt pyska. Raja bruzdowana jest gatunkiem zagrożonym.

2 komentarze:

  1. gdy byłem w Grecji to miałem do czynienia z płaszczka ale pewnie miała z 1,50m ale pewnie inny gatunek.
    Takiego cuda na wędkę nigdy nie usiekłem
    Gratulacje.
    BOGDAN39

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę późno tu trafiłem. Fajna stronka Tomku.
    Czekam na "jeszcze"

    Waldek (@popper)

    OdpowiedzUsuń